niedziela, 13 września 2015

Moja książkowa jesień











Wydawnictwo Feeria Young organizuje konkurs, którego nagrodą jest prenumerata wszystkich książek wydanych przez to wydawnictwo od września do końca 2015 roku.
Konkurs polega na stworzeniu listy trzech książek wprost idealnych na długie jesienne wieczory.



Jak powszechnie wiadomo, jesień to idealny czas dla książkoholików. Ciepły sweter, koc, miejsce do czytania, kakao i obowiązkowo dobra książka - idealny przepis na niezapomniany jesienny wieczór!

Jesień jest też bardzo piękną i kolorową porą roku. W ten cudowny czas liście tańczą na wietrze, który delikatnie rozwiewa chmury na niebie, kołysząc równocześnie drzewami. Liście szybując w powietrzu upiększają świat, który płonie barwami jesieni. Piękne liście dębów, brzóz i innych drzew
żółkną, czerwienią się i przybierają ciekawe ubarwienie, by później upaść i razem z innymi tworzyć barwny jesienny dywan. Ta pora roku ma w sobie rozczulający melancholijny klimat, przez który ogarnia nas smutek. Można z nim sobie poradzić wsadzając nos w książkę i dając się jej pochłonąć, niczym czarnej dziurze. Lecz jednak najpierw trzeba takie książki znaleźć.

Oto moja lista na długie jesienne wieczory:


1. Jesienna miłość - Nicholas Sparks

Z pozoru banalna o dwójce nastolatków z kompletnie różnych światów, w głębi z prawdziwą miłością, realiami człowieczeństwa i skutkiem ubocznym końca. O spełnianiu marzeń i bliskości drugiego człowieka o której wszyscy marzymy...
Książka jest idealna na jesienne wieczory, lecz jest też bardzo krótka. Wciągnęła mnie do tego stopnia, że przeczytałem ją w jeden wieczór. Podczas rozkoszowania się Jesienną miłością czuć wszędzie było ten melancholijny klimat, może dlatego, że cała akcja osadzona jest w okresie jesieni. Zakończenie książki jest smutne i dobijające, ale zarazem prawdziwe. Polecam ją wszystkim chcącym oderwać się od rzeczywistości jak i również osobom szukającym dobrej historii miłosnej.Osoby, które uwielbiają Gwiazd naszych wina z pewnością pokochają też dzieło Nicholasa Sparksa.

'Nasza miłość jak wiatr - nie możesz jej ujrzeć, lecz możesz ją poczuć.'





2. Niezbędnik obserwatorów gwiazd

Niezbędnik obserwatorów gwiazd jest książką, w której ważne są refleksyjność, sporo życiowych prawd i uczucia, które można wychwycić, dostrzec przemykające gdzieś między słowami. Nie jest to powieść o astronomii. Chociaż o gwiazdach, konstelacjach i różnych ciałach niebieskich bohaterowie wspominają bardzo często, to kojarzyć się one powinny przede wszystkim ze spadającymi gwiazdami - symbolizującymi marzenia, które, podobnie jak żałoba, tęsknota, nadzieja i akceptacja grają w książce pierwsze skrzypce. Niezbędnik obserwatorów gwiazd opowiada o miłości i przyjaźni, które są bardzo ważne w życiu każdego człowieka. Książka mówi też o podejmowaniu decyzji, które nie zawsze są łatwe, ale mimo to trzeba stawić im czoło. Polecam ją wszystkim, którzy pokochali książki Johna Greena.

'Zawsze mogę spojrzeć w kosmos i się zachwycić, 
bez względu na to, co się dzieje. 
A gdy spoglądam w górę, 
moje problemy robią się takie małe. 
Nie wiem czemu, ale zawsze czuję się wtedy lepiej.'




3. Wichrowe wzgórza

O książce Emily Heathcliffa. Niesamowita atmosfera stworzona przez wrzosowiska, wichry i "Drozdowe Gniazdo" sprawia, że powieść zaciekawia swoją treścią coraz bardziej. Bohaterowie książki są bardzo dobrze skonstruowani: nie są do końca dobrzy, ani do końca źli. Wichrowe wzgórza to niebanalna historia burzliwej i niespełnionej namiętności dwojga ludzi, którą polecam wszystkim lubiącym klasykę i każdemu książkoholikowi, który jeszcze Wichrowych wzgórz nie czytał.



'Kocham ciebie, choć mnie zabijasz, 
lecz czy mogę wybaczyć ci to, że zabijasz siebie?'




Post powstał w ramach akcji #jesienzfeeria

Jeśli chcesz dołączyć kliknij tutaj


Jeśli chcesz zobaczyć konto organizatora naciśnij tutaj



9 komentarzy:

  1. Konkurs idealny jak dla mnie :) Napewno wezmę udzia;ł )

    bookocholic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością przeczytam Twoje propozycje^^!
      Buziaki! :*

      Usuń
  2. Ja również biorę udział w konkursach Ferii. Los się do mnie uśmiechnął i wygrałam jedną z pięciu książek "Urodzona o północy". Już nie mogę się doczekać kolejnych zadań! :)

    Pozdrawiam,
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję! :D
      Widziałem ten konkurs na Facebooku, lecz jednak nie wziąłem udziału w konkursie...
      Mam nadzieję, że do mnie też się uśmiechnie i wygram ten konkurs, bo jest o co walczyć^^! Chociaż z drugiej strony jestem fatalnym pechowcem... :/ :'(
      Buziaki! :*

      Usuń
  3. Hej, też zAmierzam wziąć udział w tym konkursie, post się jednak nadal pisze i nie mogę go skończyć. A Quicka czytałam, genialny pisarz ♡

    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powodzenia^^!
      Quick jest wspaniały! ^^
      Buziaki! :*

      Usuń
  4. Cieszę się, że trafiłam na Twój blog - podoba mi się tutaj, stąd chętnie dodaję się do obserwujących, by śledzić kolejne Twoje wpisy. A że postanowiłam sobie skomentować ten... Cóż, dlatego, że również stworzyłam taką swoją listę i byłam ciekawa, co też Ty tutaj umieściłeś. Muszę przyznać, iż znam tylko jedną z tych książek, a jest to dzieło Nicholasa Sparksa. Jak dawno ją czytałam... A pamiętam, że bardzo mnie wzruszyła (no dobra, bo ja generalnie jestem taka wrażliwa osóbka :D). Cudowna historia i powiem nawet, że podkreśliłeś iż osobom, które czytały "Gwiazd naszych wina" się spodoba, to ba! - "Jesienna miłość" jest sto razy lepsza. :)
    Pozdrawiam
    A.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę ogromnie się cieszę i dziękuję za ten przemiły komentarz^^! :)
      'Jesienne miłość' jest naprawdę wspaniałe, może nawet lepsza niż 'Gwiazd naszych wina'... Ale jest też bardzo smutna... :(
      Buziaki! :*

      Usuń
  5. Gratuluję zwycięstwa w konkursie i wspaniałych lektur życzę. :)) Jestem bardzo ciekawa "Niezbędnika obserwatorów gwiazd", która czeka na mnie w kolejce do przeczytania oraz "Wichrowych wzgórz". Sparksa czytałam i również polecam. Wszystkie te tytuły melancholijne dość. ;) Ale i miłość w nich króluje.
    Pozdrawiam gorąco! :)

    OdpowiedzUsuń